Захисні
заходи, спрямовані на сприяння розвитку нових галузей промисловості
Стаття XVІІІ:C ГАТТ 1994 дозволяє країнам, що розвиваються,
застосовувати обмежувальні торговельні заходи (підвищення максимальних
розмірів мита, або впровадження кількісних обмежень), спрямовані на підтримку
розвитку нових або існуючих галузей промисловості. Однак, такі заходи, які не
відповідають вимогам ГАТТ, можуть впроваджуватись тільки після погодження з
країнами-Членами СОТ. У ГАТТ визначений порядок проведення консультацій з
країнами, чиї торговельні інтереси можуть постраждати від застосування
обмежувальних заходів.
Заходи у випадку проблем з платіжним балансом
Положення, що дозволяють країнам здійснювати заходи з
обмеження імпорту в разі проблем з платіжним балансом, викладені у Статтях XII
та XVIII ГАТТ. Стаття XII визначає умови та обставини, за яких розвинені країни
можуть накладати такі обмеження. Стаття XVIII стосується країн, що
розвиваються. В ній визнається, що через низку чинників (таких як неможливість
зростання надходжень від експорту в той час, коли попит на імпорт зростає) ці
країни можуть вдатися до торговельних обмежень задля попередження зменшення
грошових резервів. В ній передбачені гнучкіші та ширші критерії використання
цих положень ніж ті, що викладені у Статті XII.
Служба персоналу організації
Наприклад, за Статтею XII заходи з торговельних обмежень
можуть вживатись розвиненою країною у разі, коли загроза зменшення її грошових
резервів є "неминучою” або якщо їх рівень є "дуже низьким”. За Статтею XVIII
країна, що розвивається, може вдаватись до обмежувальних заходів, коли вважає,
що існує загроза значного скорочення грошових резервів, навіть якщо ця загроза
не є "неминучою”.
Крім того, у Статті XVIII зазначено - країна, що
розвивається, може вдатись до таких дій, коли вважає, що її грошові резерви не
є "адекватними” для покриття очікуваних виплат в іноземній валюті; навпаки - за
Статтею XII такі заходи можуть застосовуватись, тільки якщо резерви є "дуже
низькими”.
Перехідний період для виконання зобов’язань
Багатосторонні угоди, з яких складається система СОТ, є
обов’язковими для виконання усіма країнами-Членами. Однак, положеннями деяких з
цих угод передбачається, що може скластися ситуація, коли країни, що
розвиваються, та НРК не зможуть негайно виконувати усі або деякі із
зобов’язань, передбачених відповідними угодами. Відтак, ці угоди передбачають
перехідний період від 5 до 11 років задля підготовки цих країн до виконання
таких зобов’язань.
Ось декілька прикладів перехідних
періодів:
·
Угода про митну оцінку: країни, що
розвиваються, та найменш розвинені країни можуть відтягнути застосування угоди
на період до 5 років, тобто, до 1 січня 2000 року.
·
Угода про торговельні аспекти прав
інтелектуальної власності: від країн, що розвиваються, очікується застосування
цих положень до 1 січня 2000 року, від найменш розвинених країн - до 1 січня
2006 року.
Відділ кадрів і його роль у менеджменті персоналу
Застосування деяких зобов’язань може бути відстрочене, як
це показано нижче:
·
Угода про митну оцінку: країна, що
розвивається, після закінчення п’ятирічного періоду може попросити про
додатковий час, тривалістю до трьох років, задля втілення положень щодо
методології обчисленої вартості;
·
Угоди про застосування санітарних
та фітосанітарних заходів і про технічні бар’єри у торгівлі: вони надають
відповідним комітетам право повністю або частково надавати країнам, що
розвиваються, обмежені в часі звільнення від зобов’язань, накладених обома
угодами.
|