Головна     Економіка    Наука       Реєстрація   Вхід
Категорії розділу
Економічні статті
Менеджмент
Маркетинг
Мікроекономіка
Макроекономіка
Фінанси підручники
Початкова школа
Головна » Статті » Економічні статті

Компенсаційне розслідування

Компенсаційне розслідування вважається повністю завершеним після припинення накладення компенсаційного мита та публічного повідомлення про це.

Повернемося до восьмого етапу проведення компенсаційного розслідування. На цьому етапі компетентним органом влади імпортера може визнати за можливе припинити процедуру розслідування. Підставами для цього можуть бути:

-         недостатні докази факту надання субсидії або заподіяння шкоди;

-         дія правила de minimis, тобто обсяг субсидії є менше 1% вартості імпорту товару;

-         незначний фактичний чи потенційний обсяг субсидованого імпорту або шкоди національним виробникам.

Якщо компенсаційне розслідування провадиться по відношенню до товару походженням з країни, що розвивається, то воно має бути припинено в таких випадках:

-         рівень субсидії не перевищує 2% від вартості товару у розрахунку на одиницю такого товару;

-         країна, що розвивається відмінила експортні субсидії достроково, або є країною, де ВНП на душу населення менше ніж 1000 доларів і рівень субсидії не перевищує 3% від вартості товару у розрахунку на одиницю такого товару;

-         обсяг субсидованого імпорту менше 4% від загального обсягу імпорту аналогічного товару, за умови, що сукупний імпорт з країн, що розвиваються, (частка кожної з яких у загальному імпорту менше 4%) не перевищує 9% від загального обсягу імпорту аналогічного товару.

Особливості застосування компенсаційного мита детально охарактеризовані в таблиці 28.

Таблиця 28

Особливості застосування компенсаційного мита [15, с.212-213]

Вид компенсаційного мита

Умови для застосування

Можливий початок застосування

Максимальний термін застосування

Тимчасове

- Порушено розслідування, і зацікавленим Членам СОТ і сторонам надана можливість представити свої докази;

- Зроблено попереднє визначення стверджувального характеру щодо наявності субсидії та спричиненої нею шкоди галузі вітчизняного виробництва;

- Такі заходи вважаються органами розслідування необхідними для запобігання подальшому нанесенню шкоди під час розслідування.

Через 60 днів після порушення розслідування

4 місяці

Остаточне

- Проведено розслідування, і зацікавленим Членам СОТ і сторонам надана можливість представити свої докази;

- Зроблено остаточне визначення стверджувального характеру щодо наявності та обсягу субсидії та спричиненої нею шкоди галузі вітчизняного виробництва;

- Субсидію не було відкликано Членом СОТ.

Після набуття чинності остаточного рішення органу розслідування (через 12-18 місяців після порушення розслідування)

5 років

Остаточне зворотньої дії

- Виноситься остаточне визначення шкоди (але не загрози завдання суттєвої шкоди галузі вітчизняного виробництва або суттєвої затримки у її становленні), або

- Виноситься остаточне визначення загрози завдання суттєвої шкоди тоді, коли б вплив субсидування імпорту за умови відсутності тимчасових заходів призвів би до визначення шкоди.

Із дня початку застосування тимчасових заходів

5 років

Остаточне зворотньої дії

- Виноситься визначення загрози завдання суттєвої шкоди або суттєвої затримки у становленні галузі (але шкоди ще не завдано).

Із дня визначення загрози завдання суттєвої шкоди або суттєвої затримки

5 років

Остаточне зворотньої дії

- Протягом короткого періоду часу було завдано шкоди, яку важко відшкодувати, в результаті масового імпорту товару, на який субсидії надавалися не відповідно до положень ГАТТ 1994 та Угоди СКЗ;

- Необхідно перешкодити повторному виникненню такої шкоди.

За 90 днів до початку застосування тимчасових заходів

5 років

 

Другим варіантом захисту галузі промисловості від несприятливих наслідків субсидування інших членів СОТ є, як вже зазначалось, використання правового механізму. Обов’язковим етапом при розв’язані справ з різними видами субсидій є етап консультацій між постраждалим імпортером та експортером, який може закінчитися досягненням взаємоприйнятого рішення. теорія відносних переваг Для "червоних” субсидій правилами СОТ не консультації виділяється 30 днів, для "жовтих” та "зелених” – 60 днів. В разі недосягнення консенсусу по "червоних” та "жовтих” субсидіях справа передається до Органу врегулювання суперечок, а по "зелених” – до Комітету із субсидій та компенсаційних заходів. В цих органах СОТ рішення повинно бути прийнято протягом 90 днів – для "червоних” субсидій, 135 днів – для "жовтих” субсидій і 120 днів для субсидій "зеленої скрині”. По "червоних” та "жовтих” субсидіях передбачена можливість подання апеляції, яка має бути розглянута відповідно за 60 та 90 днів. Порядок та правила розгляду таких справ регламентується Домовленістю про правила і процедури врегулювання суперечок.

Слід звернути увагу на те, що в усіх трьох випадках в разі невиконання експортуючим членом СОТ рекомендацій Органу врегулювання суперечок (для "червоних” та "жовтих” субсидій) та Комітету із субсидій і компенсаційних заходів (для "зелених” субсидій) вони можуть надати "постраждалій” стороні дозвіл на вжиття контрзаходів.

Хостинг від uCoz | Четвер, 16.05.2024 | Вітаю Вас Гість | RSS