Головна     Економіка    Наука       Реєстрація   Вхід
Категорії розділу
Економічні статті
Менеджмент
Маркетинг
Мікроекономіка
Макроекономіка
Фінанси підручники
Початкова школа
Головна » Статті » Економічні статті

Принцип доступу до ринку


Доступ до зарубіжних ринків є необхідною умовою збільшен-ня обсягів експорту, диверсифікації товарної і регіональної стру-ктур, динамізації міжнародного торговельного обміну в цілому. Тому принцип доступу до ринку вважається фундаментальним в забезпеченні успішного функціонування міжнародної торговель-но-економічної системи. Слід зазначити, що сам принцип досту-пу до ринку має комплексний характер і об’єднує декілько під-порядкованих концепцій, таких як баланс прав та обов’язків, мінімізація або ліквідація переваг, що утворилися за рахунок ви-користання країною винятків з принципу недискримінації або більш ліберальних умов вступу до організації, а також концепцію прозорості.
Прогресивне зниження ставок тарифів в результаті прийнятих зобов’язань торговельних партнерів є одним з основних шляхів досягнення вільного доступу до ринку. Для кожної країни ці зо-бов’язання відображені в індивідуальних Розкладах поступок. Такий підхід сприяє підвищенню рівня стабільності системи мі-жнародної торгівлі і забезпечує передбачуваність, прогнозова-ність можливостей та умов доступу до ринку зацікавлених сторін (фірм).
У випадках необхідності використання внутрішніх методів обмеження імпорту, тариф є більш пріоритетним інструментом на відміну від кількісних обмежень, імпортного ліцензування та інших заходів нетарифного регулювання. Система документів ГАТТ випрацьовала досить чіткі директиви та обмеження при за-стосування тарифів. По-перше, в разі виникнення необхідності захисту внутрішнього ринку в першу чергу повинно застосовуватися мито, а не нетарифні заходи. По-друге, досягнута з країною домовленість щодо зниження ставок мита повинна бути "зв’язана” зобов’язанням проти майбутніх їх підвищень, навіть якщо це стосується чутливих для країни товарів. По-третє, країни-учасниці, що мають зв’язані тарифи, мають графіки зобов’язань щодо зниження ставок мита. По-четверте, в ГАТТ перевага віддається адвалорним, а не специфічним ставкам мита.
Не дивлячись на те, що СОТ віддає явну перевагу зв’язаному миту, значна кількість членів організації не зв’язали всі свої мит-ні позиції. Однак при цьому не можна не зазначити, що рівень ставки мита, що реально застосовується, дуже часто значно мен-ше ніж зв’язаний рівень.
Таким чином, мито є як інструментом забезпечення доступу до ринку, так і засобом захисту внутрішнього ринку. Позиція СОТ відносно рівня ставок мита є чіткою: їх зниження полегшує доступ на ринки і сприяє активізації міжнародної торгівлі.
Не можна не зазначити, що одним з найважливіших елементів в розширенні доступу до ринку є забезпечення прозорості, тобто наявності відповідної інформації, яка необхідна учасникам між-народної торгівлі для прийняття рішення щодо виходу на ринок, розширення присутності або скорочення операцій. Для забезпе-чення прозорості національних умов доступу до ринку Стаття Х "Публікація та застосування правил торгівлі” передбачає, що всі "закони, положення, судові рішення та адміністративні розпоря-дження загального характеру, які вводяться будь-якою стороною стосовно класифікації або оцінки товарів для митних цілей, чи стосовно ставок мита, податків або інших платежів, чи стосовно вимог, обмежень або заборон на імпорт чи експорт, або на пере-каз платежів за них чи які впливають на їх продаж, розподіл, тра-нспортування, страхування, складську інспекцію, виставлення на показ, переробку, змішування чи інше використання, повинні без затримок публікуватися таким чином, щоб надати можливість урядам та комерсантам ознайомитися з ними”. [1. с.449]
Додатково вимагається, щоб всі країни-члени інформували СОТ і Комітет з огляду торговельної політики про будь-які зміни в механізмі регулювання зовнішньої торгівлі. Ця вимога має осо-бливе значення по відношенню до так званих "технічних бар’єрів” — стандартів, правил, вимог тощо.

Хостинг від uCoz | Понеділок, 29.04.2024 | Вітаю Вас Гість | RSS