Головна     Економіка    Наука       Реєстрація   Вхід
Категорії розділу
Економічні статті
Менеджмент
Маркетинг
Мікроекономіка
Макроекономіка
Фінанси підручники
Початкова школа
Головна » Статті » Економічні статті

Застосування компенсаційного мита

Розглянемо правила застосування компенсаційного мита на імпортований субсидований товар. Згідно Статті VI ГАТТ "Антидемпінгове та компенсаційне мито” термін "компенсаційне мито” повинен означати "спеціальне мито, яке стягується х метою усунення дії будь-якої дотації чи субсидії, наданої, прямо чи опосередковано, на виробництво, виготовлення чи експорт будь-якого товару”. [ГАТТ с.445] А Стаття 10 "Застосування Статті VI ГАТТ 1994” Угоди про субсидії і компенсаційні заходи вимагає, щоб країни-члени СОТ вживали всіх необхідних заходів для забезпечення того, щоб накладення компенсаційного мита на товар, що імпортується, відповідало вимогам Статті VI ГАТТ 1994 та умовам Угоди СКЗ. Такими обов’язковими вимогами щодо застосування компенсаційного мита є:

-         проведення спеціального компенсаційного розслідування у відповідності із правилами і процедурами, визначеними Угодою СКЗ;

-         доведення фактів наявності субсидованого імпорту, шкоди вітчизняній промисловості і причинно-наслідкового зв’язку між субсидованим імпортом і нанесеною шкодою;

-         розмір мита не повинен перевищувати суму дотації або субсидії, щодо яких було визначено, що вони прямо чи опосередковано надавалися на виробництво або експорт товару в країні походження або експорту.

Слід зазначити, що відхід від цих обов’язкових процедурних правил та критеріїв може дати підстави експортеру звертатися в Орган з врегулювання суперечок для розгляду питання через механізм врегулювання суперечок СОТ. Крім того, доведення експортером, проти продукції якого були застосовані компенсаційні заходи, фактів порушення зазначених вище правил може стати підставою для визнання цих заходів незаконними.

Основною передумовою застосування компенсаційного мита є проведення компенсаційного розслідування, в ході якого доводяться факти наявності субсидованого імпорту, встановлюється розмір шкоди вітчизняній промисловості, доводиться причинно-наслідковий зв’язок між субсидованим імпортом та отриманою шкодою, а також визначається розмір та порядок застосування мита. Слід зазначити, що положення про компенсаційні заходи були розроблені раніше, ніж антидемпінгові процедури.

Компенсаційні розслідування, згідно вимог СКЗ, повинно проводитися компетентними органами країни-імпортера, які і порушують розслідування. Крім цих органів в процесі розслідування беруть участь такі сторони: країна-експортер (член СОТ), товар якої є предметом розслідування, зацікавлені члени СОТ. А також зацікавлені сторони. МІКРОЕКОНОМІЧНА МОДЕЛЬ ПІДПРИЄМСТВА Такими зацікавленими в результатах компенсаційного розслідування можуть бути: експортер, іноземний виробник або імпортер товару, щодо якого ведеться розслідування, або ж торговельне чи виробниче об’єднання, більшість членів якого є виробники, експортери або імпортери такого товару; виробник аналогічного товару у країні імпортуючого Члена СОТ або торговельне чи виробниче об’єднання, більшість членів якого виробляють такий аналогічний товар на території імпортуючого Члена СОТ; будь-які інші вітчизняні або іноземні сторони, які Члени СОТ вважають за доцільне включити до числа зацікавлених сторін.

Детальний порядок проведення компенсаційного розслідування регулюється Частиною V: Компенсаційні заходи Угоди СКЗ. [СКЗ. С.258-274] В процедурі компенсаційного розслідування можна виділити наступні основі типи:

1.       Подання скарги виробниками вітчизняної галузі виробництва або від їх імені відповідними асоціаціями (союзами тощо) в компетентні органи своєї країни, що займаються відповідними розслідуваннями.

2.       Розгляд компетентними органами доказів щодо наявності субсидій у експортера, шкоди вітчизняному виробництву та причинно-наслідкового зв’язку між ними.

3.       Порушення компетентним органом компенсаційного розслідування за наявності достатніх підстав для цього. Інформація про порушення розслідування повинна оприлюднюватися в засобах масової інформації.

4.     Передача органу влади експортуючого члена СОТ та експортерам тексту скарги та анкети-запитальника.

5.     Підготовка експортерами та органом влади експортуючої сторони відповідей на запитання, що містяться у анкеті (термін – 30 днів). При цьому сторона, проти якої порушено компенсаційне розслідування може провадити консультації з зацікавленими членами СОТ.

6.     Отримання анкети з відповідями, перевірка адекватності і точності наданої інформації. З метою перевірки наданої інформації та отримання додаткових відомостей допускається розслідування на місці, тобто в країні-експортері.

7.     Розгляд компетентними органами в країні-імпортері отриманих доказів щодо субсидування та розмірів нанесеної національним виробникам шкоди.

8.     Винесення компетентним органом розслідування попереднього визначення заперечувального або стверджувального характеру. Інформація про таке рішення повинна бути оприлюднена в засобах масової інформації. Якщо компетентні органи компенсаційного розслідування не визнали за можливе застосування компенсаційного мита, то процедура припиняється.

9.     Якщо попереднє визначення має стверджувальний характер, то:

-         можливе припинення процедури розслідування, якщо експортуючий член СОТ візьме на себе добровільні зобов’язання щодо компенсації;

-         процедура розслідування продовжується, якщо країна-експортер не погодилась на добровільні зобов’язання.

10.           Введення тимчасових компенсаційних заходів (максимальний термін дії – 4 місяці).

11.           Остаточне визначення стверджувального характеру. Компетентний орган влади країни-імпортера повинен оприлюднити остаточне рішення щодо результатів компенсаційного розслідування.

12.           Накладання компенсаційного мита на товари експортера, що субсидується (максимальний термін дії мита – 5 років).

Крім того, в якості етапів компенсаційного розслідування можна розглядати дії сторін після накладення компенсаційного мита. Так, Угодою СКЗ передбачена можливість перегляду компенсаційних мит або за ініціативою органів влади імпортуючого члена СОТ, або на обгрунтовану вимогу будь-якої зацікавленої сторони, або за умови, що з моменту накладення остаточного компенсаційного мита пройшов розумний період часу. Стосовно перегляду тіж правила що і до розслідування, а термін перегляду не повинен перевищувати 12місяців з моменту його порушення.

Хостинг від uCoz | Четвер, 16.05.2024 | Вітаю Вас Гість | RSS