Будь-які збори, пов’язані з імпортом та експортом, що стягу-ються на кордоні, за винятком тарифів та зборів, які приравнено до внутрішніх податків, відповідно до Статті VIII ГАТТ "Збори та формальності, пов’язані з імпортом та експортом” мають від-повідати таким вимогам: - бути співставними за своїм розміром з вартістю нада-них послуг (тобто не перевищувати її); - не повинні мати на меті непрямий захист вітчизняних товарів; - не повинні являти собою оподаткування імпорту та експорту у фіскальних цілях. [1, с.448] Інакше кажучи, будь-які збори, встановлені за перевірку імпо-ртованої продукції, незалежно від країни походження товару, мають бути пропорційними вартості наданих послуг та відповід-ними будь-яким зборам, що стягуються за перевірку аналогічних товарів вітчизняного виробництва. Це правило поширюється та-кож на податки, збори, формальності та вимоги, пов’язані з імпо-ртом та експортом, які встановлюються урядовими органами щодо: консульських операцій; кількісних обмежень; ліцензування; валютного контролю; статистичних послуг; документів, документації та сертифікації; аналізу та інспекції; карантину, санітарного контролю та дезинфекції; визначення походження. [1. с.448] Країни-члени ГАТТ визнають необхідність у своїй практичній діяльності здійснювати заходи, спрямовані на спрощення проце-дур і обсягів зборів і формальностей, а саме: - зменшити кількість та номенклатуру зборів і платежів; - мінімізувати обсяг і складність імпортних та експорт-них формальностей; - зменшити і спростити вимоги щодо імпортної та екс-портної документації; - переглянути дію своїх законів і правил на вимогу ін-шої сторони чи договірних сторін. [1, с.448] Крім цього, будь-яка сторона не повинна в протекціоністських або фіскальних цілях накладати великих штрафів у разі незначних порушень митних правил чи процедур, не пов’язаних з фальсифікацію чи іншими нечесними діями і які можна легко усунути.
|