Головна     Економіка    Наука       Реєстрація   Вхід
Категорії розділу
основи маркетингу
Підручник з основ маркетингу, автор Войчак
котлер основи маркетингу
циганкова міжнародний маркетинг
Підручник з міжнародного маркетингу, автор Циганкова.
дурович маркетинг
інформаційний маркетинг
Підручник з інформаційного маркетигу, все про маркетингові інформаційні системи, автор Єжова
Банківський маркетинг
Підручник банківський маркетинг, все про маркетинг у банку, автор Нікітін
Головна » Статті » Маркетинг » інформаційний маркетинг

Визначення потреб в інформації та вибір методів її обробки

Визначення потреб в інформації (стадія  2  , див. рис. 5.1) мо-же виконуватися в різних умовах‚ а отже, за різними алгоритма-ми. Розглянемо три найпоширеніших випадки:
Чітко визначено одну проблему (ціль) і декілька альтернати-вних способів вирішення її з відповідними інформаційними пот-ребами.
Є декілька проблем і потреба в інформації для вибору однієї з них.
Визначено проблему, але для вирішення її неможливо знайти необхідну інформацію.
1. Оцінка ефективності альтернативних управлінських рішень розв’язання однієї проблеми — це найпростіша ситуація для ви-значення потреб в інформації. Вибирається сукупність прийнят-них альтернативних рішень‚ визначається, яка інформація потрі-б¬на для кожного альтернативного рішення, потім визначається потреба в додатковій інформації‚ необхідній для остаточного ви-бору. При цьому необхідно враховувати‚ що будь-яке з прийня-тих рішень впливає на подальшу діяльність фірми і має багато передбачуваних і несподіваних наслідків.
Процес визначення потреби в інформації за такої ситуації [5] складатиметься із кроків, наведених на рис. 5.2.
 
Рис. 5.2. Алгоритм визначення потреб 
в інформації за наявності альтернативних варіантів
2. Визначення потреб в інформації в умовах невизначеності проблеми. Коли керівництво інформаційної фірми розробляє стратегічні плани розвитку, то звичайно існує невизначеність маркетингової проблеми. Постановка проблеми не завжди може бути чітко визначеною щодо взаємовідносин «фірма — інфор-маційний ринок»: яку ціль на цьому ринку фірма може переслі-дувати? Якщо цілей декілька, то як вибрати серед них одну? Яка додаткова інформація сприятиме цьому? Крім того, загальне 
дослідження ринку може бути використане для визначення тен-денцій його розвитку, нереалізованих можливостей, стратегій диференціації інформаційних продуктів, вибору ефективних шляхів комунікації з цільовим сегментом. Вивчення покупців ринку дає можливість визначити їх ставлення до тих чи інших продуктів і послуг, як вони використовують їх, наскільки про-дукти ринку задовольняють потреби покупців, чи є незадоволе-ний попит. Алгоритм визначення потреб в інформації наведено на рис. 5.3.
 
Рис. 5.3. Визначення потреб в інформації 
в умовах невизначеності проблеми
3. Визначення потреб при використанні побічних засобів ви-мірювання. Якщо для досягнення поставленої цілі та вирішення відповідної маркетингової проблеми неможливо безпосередньо отримати необхідну інформацію, то можна скористатися іншими видами інформації, функціонально не пов’язаною з ціллю, але певні показники, об’єднані в деяку систему, можуть сприяти ви-рішенню проблеми.
Коли застосування прямих засобів вимірювання неможливе, в процес планування інформації включається вибір між декількома можливими видами інформації. Наприклад‚ фахівці відділу рек-лами користуються такими побічними заходами:
знання (компаній‚ товару‚ їх особливостей);
пам’ять (зберігання в пам’яті рекламних оголошень);
ставлення (до продукту або компанії);
психологічний захід (тести для вивчення думки про продукт або компанію).
Для всіх комерційних інформаційних фірм характерна залеж-ність наданих продуктів або послуг від потреб потенційних корис¬тувачів, від попиту на них, складна система взаємовідносин між організаціями, що розробляють, експлуатують і що підтримують їх.
Існує поняття «відкладений попит», тобто потреба, яка поки що не задовольняється. Взагалі‚ майже вся маркетингова інфор-мація — результат побічних заходів і вимірів.
У результаті виконання аналізу вибирається система тих показ¬ників‚ що братимуть участь у вирішенні задачі.
Вибір методів і засобів обробки інформації здійснюється на стадії  3  (див. рис. 5.1).
Починається він з вибору методу збирання даних. 
Будь-яке маркетингове дослідження доцільно починати з ка-бінетних досліджень, що передбачають попередній аналіз вто-ринної інформації, отриманої під час інших досліджень. Іноді для вирішення проблеми буває досить аналізу вже зібраної раніше інформації. Але саме з аналізу вторинної інформації має починатися будь-який маркетинговий проект.
Якщо виважено підходити до використання маркетингової ін-формації у бізнесі, то питання загального вибору партнерів для отримання бізнес-інформації треба вирішувати, зважаючи на ре-комендації солідних фірм, наприклад, на такі поради Dataguest:
інформаційна фірма не повинна займатися побічними вида-ми бізнесу — торгівлею комп’ютерами, рекламою, посередницт-вом і т. ін.;
вибирайте тільки спеціалізовані компанії, оскільки фахівця-ми в надто складному інформаційному бізнесі не стають за один день. Уникайте «універсалів», готових займатися будь-чим;
результати інформаційного консалтингового бізнесу важко перевірити. Працюйте тільки з відомими фірмами, які мають на ринку ім’я і не хочуть його втратити. 

Хостинг від uCoz | Понеділок, 20.05.2024 | Вітаю Вас Гість | RSS