Операційний
менеджер, за положенням, знаходиться біля джерел формування мети і стратегії
операційної системи й ефективного управління її ресурсами. І, природно, опрацювання ефективної операційної стратегії залежить
від "гарних" стратегічних і
тактичних рішень операційного менеджера.
У даному випадку стратегічні рішення мають тенденцію до довгостроковості, а тактичні — до короткочасності,
тобто їх можна істотно змінювати,
трансформувати, модифікувати за досить короткі періоди. Тому варто
виділити окремо рішення стратегічного і
тактичного рівнів, що для зручності сприйняття можна представити схемою (рис. 3.9).
Рішення
в галузі конструкції товару націлені на процес виробництва і
встановлюють, як правило, межі витрат і якості продукції.
Структура
і зміст процесу відображують реальні можливості
виробництва товару в прив'язці до технології, виконавців і
ресурсу.
Вибір
місця розташування операційної системи для випуску товарної
продукції або надання послуг визначає успіх місії всієї організації.
Соціально-психологічний клімат та його вплив на ефективність діяльності організації
Людські
ресурси -є також одним з основних компонентів стратегії, що визначаючи
одержання необхідного товару чи послуг і
стаючи практично найдорожчою частиною системи.
Рис. 3.9. Склад стратегії і тактики
операційного менеджменту.
Поставка.
Рішення щодо поставок (що поставляти, куди і як —
невід'ємна складова життєвого циклу операційної системи,
товару і, природно, споживача).
У
розрізі тактичних рішень тактика керування запасами розглядається
у світлі задоволення потреб замовника, виробничих розкладів і формування людських ресурсів —
"високоякісного" персоналу.
Складання
розкладів. Від рішень у цій галузі залежать і функціонування
операційної системи, і задоволеність споживача (ринку).
Рішення
з керування якістю обов'язкові для визначення необхідної
споживачеві якості товару, а отже, і для вибору відповідної технології.
Технологія
в плані тактичних рішень є головною ознакою в одержанні товару,
підготовці ресурсів і персоналу, формуванні витратної частини організації.
Рішення
в плані надійності і ремонту, в основному, мають
прийматися для досягнення бажаного рівня надійності і ремонту
технічних засобів операційної системи.
Завдання регулювання трудової діяльності працівників організації
Для цього особливо необхідні плани
для виконання і контролю надійності і профілактичних дій щодо ремонту технічних
засобів.
Проте,
всі ці заходи (див. рис. 3.9) галузі стратегічних і тактичних рішень,
природньо, не можуть описати комплексу роботи і занять операційних менеджерів для
ефективного функціонування операційної системи з метою повного досягнення мети організації. На
практиці операційним менеджерам потрібно
бути готовими і до прийняття рішень у зовсім невизначеній і непередбачуваній обстановці.
|