Головна     Економіка    Наука       Реєстрація   Вхід
Категорії розділу
Економічні статті
Менеджмент
Маркетинг
Мікроекономіка
Макроекономіка
Фінанси підручники
Початкова школа
Головна » Статті » Економічні статті

Етапи життєвого циклу операційних систем

Ефективність складних ОС розвивається скачкоподібними і еволюційними циклами, кожен хз яких ілюструється так званою S-кривою.

В процесі розвитку ОС слід виділити 4  етапи життєвого циклу, що характеризують поточну ефективність будь-якої ОС.

1 етап ― зародження та формування ОС

 Характеризується порівняо низькою ефективністю (Е 1) і відносно низькими темпами її росту (слабкий підйом кривої).

На цьму етапі необхідна централізована система менеджменту, яка передбачає виключну концентрацію повноважень та відповідальності.

2 етап ― швидкий ріст ефективності ОС

Поточна ефективність (віддача) тут зростає за  рахунок зняття обмежень координації ланок, підрозділів  та їх  функцій.

ОС сформувалася як цілісність. На цьому етапі міняються вимоги  до ОС. Напрями реалізації стратегії та політики менеджменту персоналу Надконцентрація повноважнь та відповідальність поступається місцем їх збалансованому розподілу.

Головна вимога до ОС ― це раціональна  внутрішня структура, правильна організація  інформаційних потоків та чітка спеціалізація підрозділів та ланок, яка виражається як поділ зон відповідальності.

3 етап ― період стабільності ОС

Він характеризується найвищим досягненням ефективності функціонування ОС (Е2 та Е3), незмінністю (постійністю) вихідних параметрів системи, низькою ймовірністю відмов, всокими показниками живучості та чутливості.

Період стабільності ―  най триваліший період існування ОС. Він прямо пропорційно залежить віцд стилю управління операційного менеджера, наявності та якості вхідних ресурсів, маркетингової служби.. На практиці цей період є найважчим з точки зору тривалості збереження цілей, стратегії і тактики фірми.

4 етап ― спад ефективності

Включає 2 ділянки А і Б.Ділянку А ― стадія спадаючої ефективності, нап якій йдуть «сигнали тривоги» про втрату досягнутих показників Е2 та Е3 та інших параметрів системи. Принципи стратегії та політики менеджменту персоналу Тут вирішується проблема вибору― ліквідувати систему, модернізувати її, змінити місію або розміщення. Ділянка Б― приріст ефективності незначний і пов’язаний із згортанням діяльності.

Зниження ефективності пов’язане із 2 групами фактоів:

1) зміна зовнішніх умов функціонування ОС (зниження цін, зростання конкуренції,скорочення обсягів реалізації);

2) внутрішні деструктивні процеси ( погіршення дисципліни, зниження кваліфікації персоналу, фізичний та моральний знос обладнання та ін.).

В сучасній економічній літературі життєвий цкл є об’єктом дуже прискіпливого дослідження, мета якого знайти можливості скоротити етап росту і продовжити етап стабільності..

Хостинг від uCoz | Четвер, 25.04.2024 | Вітаю Вас Гість | RSS