Фінансування національної оборони це забезпечення фінансо¬вими ресурсами Збройних сил України згідно з річним кошторисом видатків Міністерства оборони України. Кошториси видатків на утримання Збройних сил України у зв’язку з їх специфікою відрізня-ються від кошторисів видатків інших бюджетних установ і включа-ють видатки на такі цілі: • придбання зброї, військової техніки, паливно-мастильних матеріа-лів, продуктів, різного інвентарю й матеріальних цінностей та оплату послуг; • фінансування капітального будівництва, ремонт зброї, госпо-дарсько-побутові та інші витрати. Видатки на оборону затверджуються у Державному бюджеті України. Більшість із затверджених видатків визначають у щоріч¬них кошторисах, в основу їх розрахунків покладено грошові норми витрат. Особливості витрат на оборону потребують специфічного конт-ролю. Контроль за використанням коштів та матеріальних ціннос-тей здійснюють фінансові органи військових частин і фінансове управління Міністерства оборони України. З метою посилення контролю і забезпечення цільового та ефек-тивного використання бюджетними установами й організаціями коштів, що надходять на їх утримання, Кабінет Міністрів України в 1998 р. затвердив Положення про порядок складання єдиного кош-торису доходів і видатків бюджетної установи (організації). Зазначений кошторис є основним документом, який визначає за-гальний обсяг, цільові надходження і поквартальний розподіл кош-тів установи. Він формується на основі показників лімітної довідки про основні дані фінансово-господарської діяльності, яку організа-ція вищого рівня надсилає всім підпорядкованим установам у дво¬тижневий термін після її затвердження, з якого установа й починає фінансуватись. Єдиний кошторис складають усі установи на календарний рік, його затверджують керівники організацій вищого рівня не пізніше ніж через місяць після затвердження відповідного бюджету, з якого фінансується установа. Одночасно з кошторисом на затвердження організацією вищого рівня подається штатний розпис установи, включаючи її структурні підрозділи, що працюють на умовах госп-розрахунку чи надають окремі платні послуги. Фінансування установ без затвердження кошторису і штатного розпису установою вищого рівня забороняється. Єдиний кошторис крім асигнувань з бюджету включає й поза-бюджетні кошти. На сучасному етапі найважливішим завданням бюджетної політи-ки щодо державних видатків залишається їх упорядкування і скоро-чення шляхом структурної перебудови виробництва, житлової й комунальної реформ, розвитку приватних освітніх і лікувально-оздоровчих установ, страхової медицини, недержавних пенсійних фондів з урахуванням необхідності забезпечення державних гарантій щодо фінансування мінімальних соціальних стандартів, підтримки непрацездатних верств населення.
|