1. Передумови та оцінка середовища, в якому діятиме банк. 2. Пріоритети ринку, під впливом яких відбувається розподіл коштів. 3. Оцінка сильних і слабких сторін банку, можливостей і не-безпек. 4. Коригування стратегії з метою реалізації ринкових можли-востей банку. 5. Вибір часу стратегічних дій. 6. Очікувані результати. Зміст стратегічного плану: • завдання; • мета; • початкове положення на ринку; • оцінка чинників, які впливають на стратегію банку; • оцінка небезпек і можливостей; • стратегія розвитку господарського портфеля; • стратегічні зміни у факторах, що регулюються. Мета банку визначається такими факторами: • історія банку; • внутрішня культура банку; • структура банківської організації; • характеристика головних осіб, які приймають рішення та їх ціннісні орієнтації: • теоретичні; • економічні; • політичні; • соціальні; • естетичні; • релігійні. Варіанти довгострокових стратегій: • лідер за розміром ринкової частки; • лідер за якістю; • лідер по обслуговуванню; • технологічний лідер; • інноваційний лідер; • лідер з гнучкості; • лідер у взаємовідносинах з клієнтом; • лідер з престижу; • лідер у знаннях; • глобальний лідер; • лідер по угодах (найнижча ціна); • лідер з цінності (ціна/якість). Чинники, що впливають на стратегічну мету банку: 1. Історія. 2. Поточні переваги. 3. Ринкове середовище: 3.1. демографічне: 3.1.1. рівень народжуваності та кількість населення; 3.1.2. вікові групи; 3.1.3. географічні зрушення в розподілі населення; 3.2. економічне: 3.2.1. національний/регіональний ВНП; 3.2.2. рівень інфляції; 3.2.3. обмінні курси валют; 3.2.4. ринкова процентна ставка; 3.2.5. рівень безробіття; 3.2.6. грошова пропозиція; 3.2.7. галузева структура; 3.3. технологічне: 3.3.1. зміни в технології галузі; 3.3.2. небанківське конкурентне інвестування; 3.3.3. електронні системи платежів; 3.3.4. системи обробки інформації; 3.3.5. автоматичні банківські операції; 3.4. політико-правове: 3.4.1. регулювання банківської справи; 3.4.2. податкове законодавство; 3.4.3. контроль за діяльністю бірж; 3.4.4. ставлення до іноземних банків; 3.5. соціально-культурне: 3.5.1. тенденції, які відображають стиль життя; 3.5.2. очікування у сфері професійного зростання; 3.5.3. тенденції освіти; 3.5.4. громадська думка; 3.5.5. тенденції формування сім’ї; 3.5.6. тенденції звичаїв і правил у галузі банківської справи. 4. Ресурси організації. 5. Компетенція.
|