Маркетингова товарна політика — це комплекс за-ходів зі створення й управління продукцією підприємства для за-доволення потреб споживачів та досягнення підприємством вла-сних цілей. Традиційно ця політика становить основний зміст маркетингової діяльності, бо коли підприємство не виготовляє корисних споживачам товарів чи не надає послуг, воно стає не-потрібним. Найважливішою частиною маркетингової товарної політики є розробка товарів. Це поняття передбачає або планування (ство-рення) нових товарів, які дадуть змогу підприємству вийти на нові ринки чи розширити існуючі, перемогти конкурентів, отри-мати відповідні доходи і прибутки, або модифікування існуючих товарів, тобто зміну їхніх властивостей та характеристик, що уможливить постійне привернення до них уваги споживачів і як результат — збереження протягом тривалого часу обсягів збуту і доходів. Обслуговування — це забезпечення сталості відповідних ха-рактеристик товарів, їхньої відповідності встановленим стан- дартам. Основним у цій частині маркетингової товарної політики є контроль за якістю продукції, своєчасне інформування ви-робництва про необхідність її поліпшення, проведення заходів зі збереження характеристик товарів під час товарного руху та збуту. Елімінування — це процес зняття застарілого (такого, який пе-рестав користуватись достатньо активним попитом) товару з ви-робництва і ринку. Основне завдання цієї частини маркетингової товарної політики — оптимізувати процеси усунення з ринку за-старілих товарів, тобто своєчасно відмовитись від їх виробницт-ва, узгодити витрати підприємства на виробництво і збут товарів, попит на які постійно спадає, зі зменшенням доходів від їхнього продажу, котрі поки ще наявні і на котрі можна розраховувати принаймні в найближчому майбутньому.
|