Головна     Економіка    Наука       Реєстрація   Вхід
Категорії розділу
менеджмент персоналу
інформаційний менеджмент
стратегічний менеджмент
податковий менеджмент
Податковий менеджмент підручник
основи фінансового менеджменту
підручник фінансовий менеджмент
фінансовий менеджмент поддєрьогін
Поддєрьогін фінансовий менеджмент, підручник із предмету
Банківський менеджмент
Все про банківський менеджмент у статтях із підручника про банківський менеджмент
інноваційний менеджмент підручник
Все про інноваційний менеджмент, або менеджмент інновацій
менеджмент зовнішньоекономічної діяльності
Підручник з предмету менеджмент зовнішньоекономічної діяльності
Головна » Статті » Менеджмент » податковий менеджмент

Види перевірок податкових органів

При вивченні цієї теми насамперед необхідно з’ясувати, які саме види перевірок застосовуються в контрольній роботі подат-кових органів, а потім детально проаналізувати особливості кож-ного виду перевірок.
Податкові органи здійснюють камеральні, документальні і тематичні перевірки.
Камеральна перевірка (без виходу на підприємство) прово-диться податковим інспектором у момент одержання декларацій та розрахунків з використанням бухгалтерської звітності. Переві-рці підлягають такі питання:
повнота і своєчасність подання звіту, податкових декларацій та розрахунків;
дотримання вимог щодо порядку заповнення поданих доку-ментів;
узгодженість звітних даних;
послідовність даних у формах звітності;
відповідність даних, що використовуються для складання розрахунків, даним, відображеним у звітності;
правильність заповнення всіх пунктів декларацій та розраху-нків;
правильність арифметичних підрахунків та визначення сум і термінів сплати або повернення з бюджету належних сум.
Увагу треба приділити методиці перевірки кожного із зазна-чених питань. 
Документальна перевірка — це другий етап контрольної ро-боти податкових органів за правильністю нарахування та своєча-сністю сплати до бюджету податків та зборів. Документальні пе-ревірки бувають планові та зустрічні. Планові документальні пе-ревірки здійснюються за річними планами контрольно-економіч-ної роботи та квартальними графіками перевірок по кожній діля-нці роботи. До планів потрапляють насамперед такі підприємст-ва, що отримують найбільші суми прибутків або мають значні обороти, чи допускають грубі порушення податкового законо-давства.
Запам’ятайте: документальні планові перевірки можуть проводитися не рідше одного разу на два роки і не частіше одно-го разу на рік.
Для перевірки податковий інспектор повинен мати належним чином оформлене посвідчення на перевірку та програму переві-рки.
Програма складається виходячи з основної мети перевірки — виявлення достовірності визначення прибутку, інших об’єктів оподаткування, правильності обчислення податків і своєчасності виконання зобов’язань перед бюджетом; оцінки стану звітної ди-сципліни і ведення податкового та бухгалтерського обліку. У програму може бути включено від 10 до 30 питань. Основними з них є:
1) правильність відображення в бухгалтерському обліку ре-зультатів попередньої перевірки;
2) дотримання положень інвентаризації і правильність відо-браження у звітності її результатів;
3) повнота відображення в обліку валових доходів підприємства;
4) достовірність відображення в обліку валових витрат підп-риємства:
правильність обліку і списання матеріальних цінностей;
правильність відображення витрат на оплату праці;
законність і правильність створення резервів майбутніх ви-трат;
обґрунтованість витрат:
на спецодяг, спецвзуття та спецхарчування;
на науково-технічне забезпечення господарської діяльності;
на підготовку кадрів;
на рекламу;
на представницькі цілі;
на відрядження;
на сплату орендних платежів;
на утримання об’єктів соціально-культурної сфери;
на інші цілі;
правильність нарахування внесків до цільових державних фондів;
достовірність відображення в обліку плати за землю та пла-тежів за ресурси;
обґрунтованість нарахування майнових податків;
правильність віднесення на валові витрати сум гербового збору;
5) правильність відображення в обліку сум кредиторської та дебіторської заборгованості;
6) достовірність відображення в обліку податкових наслідків у зв’язку з операціями з основними фондами, правильність нарахування амортизації;
7) повнота і правильність нарахування та своєчасність вне-сення до бюджету ПДВ;
8) правильність обчислення та своєчасність розрахунків з бю-джетом з акцизного збору.
Методика перевірки цих питань буде розглянута в наступних темах. Але в рамках цієї теми потрібно зупинитися на питанні оформлення результатів документальної перевірки.
За результатами перевірок та обстежень, проведених на підп-риємствах, посадові особи державних податкових органів скла-дають акти. Акти складаються на спеціальних бланках. Форма акта може розроблятися вищою ланкою державної податкової служби.
Як правило, в акті зазначаються такі дані:
1) повна назва підприємства, що перевіряється;
2) прізвище, ім’я, по батькові, посада та місце роботи особи, що проводила перевірку;
3) прізвище, ім’я, по батькові, посада та місце роботи осіб, з відома і в присутності яких проводилася перевірка; 
4) підстава для проведення перевірки (план роботи, доручен-ня, наказ тощо);
5) період, за який проводилася перевірка;
6) дата проведення попередньої перевірки, усунення виявле-них порушень;
7) питання, з яких проводилася перевірка, точна назва й пере-лік документів, що перевірялися;
8) докладне викладення фактів виявлених порушень законо-давства про податки та обов’язкові платежі, порядку ведення бухгалтерського та податкового обліку, складання податкових декларацій та розрахунків;
9) посилання на законодавчі та інші нормативні документи з зазначенням, ким затверджено, а також їхніх номера, дати, статті, пункту, які порушено, а також періоду, за який встановлене порушення;
10) обов’язкові вимоги до керівників підприємств, установ і організацій щодо усунення виявлених порушень.
Для підтвердження окремих записів в акті до нього можуть додаватися необхідні розрахунки. В окремих випадках вилуча-ються документи чи робляться копії з них, які свідчать про вияв-лені факти порушень. У такому разі в акті робиться відповідний запис з розпискою посадової особи та переліком документів, що вилучаються.
Якщо в ході перевірки виявлено порушення і донараховано суми податків, то податковим інспектором на окремому аркуші складається розрахунок фінансових санкцій, який додається до акта.
Акт підписується посадовою особою податкового органу, яка здійснювала перевірку, керівником та головним бухгалтером під-приємства.
Один примірник акта перевірки та всіх додатків до нього, включаючи розписку з переліком вилучених документів, переда-ється керівнику підприємства. Другий примірник не пізніше на-ступного дня після підписання акта реєструється в спеціальному журналі обліку результатів контрольної роботи і передається на розгляд начальнику відділу.
Зустрічні документальні перевірки проводяться, як тільки ви-никає необхідність. Вони здійснюються на підприємствах, діяль-ність яких пов’язана з діяльністю підприємства, на якому прово-диться планова документальна перевірка. Як правило, такі пере-вірки включають одне чи кілька питань.
Тематичні перевірки проводяться за завданнями вищих за під-порядкуванням податкових органів. Вони також включають одне чи кілька питань.
Завершуючи вивчення цієї теми, необхідно приділити увагу порядку оскарження дій податкових органів. Скарги можуть по-даватися до податкової інспекції за місцем знаходження платника чи до вищого за підпорядкуванням податкового органу. Термін розгляду скарги в податкових органах — 30 днів. Крім того, оскарження може бути проведене в судовому порядку.
Запам’ятайте: подання скарги не припиняє стягнення донара-хованих сум податків та штрафних санкцій. Винятком є лише по-даток на прибуток та ПДВ. Стягнення сум по цих податках зупи-няється до остаточного вирішення питання в суді.


Хостинг від uCoz | П`ятниця, 03.05.2024 | Вітаю Вас Гість | RSS