|
Еластичність пропонування
Еластичність пропонування характеризує чутливість продавців (виробників) до зміни ціни на продукцію.
Цінова еластичність пропонування – це процентна зміна обсягу пропонування, обумовлена однопроцентною зміною ціни товару:
Оскільки крива пропонування має позитивний нахил, то значення коефіцієнта еластичності пропонування завжди є додатним,
: зміни цін і обсягів пропонування відбуваються в одному напрямку.
Для пропонування, як і для попиту, розрізняють декілька випадків
еластичності: еластичне пропонування , нееластичне пропонування ,
пропонування з одиничною еластичністю . Абсолютно нееластичне
пропонування означає, що обсяг пропонування не реагує на зміни ціни.
Крива пропонування є вертикальною прямою, 0. Абсолютно еластичне
пропонування має місце, коли пропонування зовсім відсутнє доти, доки
ціна не досягне певного рівня, за якого продавці готові продати будь-яку
кількість продукції. В цьому випадку крива пропонування є
горизонтальною лінією, а .
Продавці також можуть переключатись з виробництва одного товару на
виробництво іншого, тому і для пропонування застосовується показник
перехресної еластичності, значення якого є від’ємним.
Основним фактором еластичності пропонування є фактор часу.
|
|
|