Головна     Економіка    Наука       Реєстрація   Вхід
Головна » 2010 » Листопад » 11 » Організаційна структура підприємства
22:09
Організаційна структура підприємства


Поняття організації визначається двома аспектами:

1) інституціональним, коли організація означає певну групу людей, що спільно досягають загальних цілей;

2) процесуальним, коли організація обирає взаємодію людей між собою.

надлишок споживача Структура управління відображає форму, тобто побудову, впо­рядкування суб'єкта управління, спосіб його внутрішньої організації, зв'язки елементів суб'єкта між собою (упорядкованість, підпо­рядкування окремих елементів управлінського апарату), що дозволяє виконувати необхідні функції управління. Структура управління забезпечує стабільність, стійкість керуючої системи, завдяки чому вона зберігає свої властивості при зміні зовнішніх або внутрішніх умов. Керуюча система має ієрархічну структуру з розподілом по вертикалі функцій, обов'язків, прав і відповідальності.

Організаційна структура підприємства - це органічне поєд­нання організаційної структури управління та структури вироб­ництва. Структура будь-якого підприємства відображає впоряд­коване розміщення його елементів і форму їх взаємозв'язків. Організаційна структура необхідна для управління різними нап­рямами діяльності підприємства, а аналіз переваг і недоліків різ­них підходів до побудови системи управління дозволяє зробити правильний вибір на користь конкретної організаційної структури з урахуванням стану ринку та стратегії підприємства. Залежно від двох основних типів умов підприємницької діяльності (стабільних і змінних), на підприємствах можуть бути ефективними традиційні або ринкові організаційні структури.

Традиційні - поділяються на лінійні, функціональні та змішані.

Ринкові - виникають з розвитком ринкових відносин при підвищенні нестабільності умов функціонування фірм, компаній, галузей і їх прагнення пристосуватись до нових умов.

Вид організаційної структури залежить від низки факторів. На­приклад, велику роль відіграє розмір фірми та масштаби бізнесу. Може бути, що у великій компанії діяльність зосереджена, в основному, в одній або декількох галузях. Частина компанії працює безпосередньо на задоволення потреб широких верств населення, частина, навпаки, має справу в основному з іншими великими фірмами. Перші діють у географічне обмежених регіонах, другі -майже в усіх країнах світу. Організаційна структура повинна мак­симально відповідати меті та завданням компанії. Для визначення якості організаційних структур будь-якого типу необхідно проаналізувати такі найважливіші характеристики як:

-   системний підхід;

-   оптимальне поєднання централізованого керівництва та са­моуправління на місцях;

-   максимальне скорочення часу проходження інформації від вищого керівництва до безпосередніх виконавців;

-   створення механізму швидкого реагування організації на зміни у виробництві та попиті на випущену продукцію;

-   широке застосування колективних форм організації управ­ління;

-   пристосування окремих підрозділів апарату управління до всієї системи, системи в цілому - до зовнішнього середовища.

Переглядів: 1727 | Додав: Dnister | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
[21.05.2014]
Міні-проект «Не зривай первоцвітів»
[21.05.2014]
Міні-проект «Книга скарг природи»
[30.04.2014]
Адміністрування податків - Калінеску Т.В.
[29.04.2014]
Бюджетний менеджмент - Клець Л.Є.
[29.04.2014]
Сутність адміністрування податків
[05.10.2013]
Молодіжне безробіття: втрачене покоління?
[05.10.2013]
Супермаркет самотності. Перламутрове п***о
[05.10.2013]
Стандарти фінансової звітності або бухгалтерського обліку
[22.06.2013]
Організація обліку касових операцій у бухгалтерії бюджетних установ
[22.06.2013]
Порядок ведення касової книги
Популярні статті
ТЕОРІЯ ГРАНИЧНОЇ КОРИСНОСТІ ТА ПОВЕДІНКА СПОЖИВАЧА МІКРОЕКОНОМІЧНА МОДЕЛЬ ПІДПРИЄМСТВА МОДЕЛЮВАННЯ ПОВЕДІНКИ СПОЖИВАЧА НА РИНКУ ТОВАРІВ Теорія конкурентних переваг. Діамант Портера Теорія відносних переваг Основні види міжнародних стратегій Міжнародний рух товарів як ознака світового ринку Трактовка поняття та основні функції операційного менеджменту Етапи життєвого циклу операційних систем Демпінг та антидемпінгові заходи Режим функціонування операційної системи
Хостинг від uCoz | П`ятниця, 15.11.2024 | Вітаю Вас Гість | RSS